Contact Us:

670 Lafayette Ave, Brooklyn,
NY 11216

+1 800 966 4564
+1 800 9667 4558

De drie stormen Dudley, Eunice en Franklin hebben voor veel schade gezorgd. Verzekeraars melden al meer dan 500 miljoen euro schade. Verzekeraars en schadebehandelaars draaien massaal overuren om alle meldingen te verwerken. Door proactief te communiceren voorkomen je geërgerde klanten vanwege oplopende wachttijden.

500 miljoen euro schade
Met drie stormen in vijf dagen tijd kon een grote hoeveelheid stormschades niet uitblijven. Het Verbond van Verzekeraars maakt in een eerste schatting bekend dat er voor minimaal 500 miljoen euro schade is. Het aantal schademeldingen zal naar verwachting nog verder oplopen, wat ook het schadebedrag verder omhoog duwt.

Flinke vertragingen verwacht in schadebehandelingen
Het aantal schademeldingen is enorm en gaat nog verder oplopen. Dit levert flinke vertragingen op in de behandeling van schades. Ondanks dat er opgeschaald wordt moeten klanten rekening houden met vertraging in de afhandeling van hun schademelding.

Verwachtingen managen, proactief communiceren
Vertraging is vervelend; iedereen wil immers snel zijn of haar schade vergoed zien. Toch is dat nu niet realistisch en daar kun je maar beter eerlijk over zijn. Voorkom dat klanten jouw kantoor bellen om te vragen wat de status is. Manage van te voren de verwachtingen en vertel je klanten dat ze vertraging kunnen verwachten.

E-mail met verwachte vertraging en stappen bij schade melden
Stel een eenvoudige e-mail op waarin je aangeeft dat er erg veel schademeldingen zijn en dat de reactietijd langer kan duren dan men van jouw kantoor gewend is. In dezelfde mail kun je ook aangeven wat de te doorlopen stappen zijn bij het melden van schade. Dat voorkomt vragen via de telefoon. Tegelijkertijd kun je hiermee onvolledige informatie in de schademelding voorkomen. Als dit de snelheid van afhandelen bevorderd zal de klant hier graag aan mee werken.